Essaybundel: Doen, Durven of de Waarheid - democratie in digitale tijden

April 09, 2020

Vorige week verscheen de bundel: Doen, durven of de waarheid? Democratie in digitale tijden. In dit essaybundel leggen jonge wetenschappers uit wat de huidige staat is van politieke misinformatie op internet en sociale media en hoe we waarheidsvinding kunnen waarborgen.

Voorblad essaybundel Doen, durven of de waarheid?Doen, durven of de waarheid is een vervolg op de eerder verschenen essaybundel  #Woest: De kracht van verontwaardiging, samengesteld door Sarah de Lange en Jasper Zuure.

De vervolgbundel is samengesteld door Jeroen de Ridder, hoogleraar filosofie en momenteel voorzitter van De Jonge Akademie, Rens Vliegenthart, hoogleraar Media en Samenleving alsmede wetenschappelijk directeur Amsterdam School of Communication Research en alumnus/oud-voorzitter van De Jonge Akademie en Jasper Zuure, sociaal psycholoog en senior adviseur bij de Raad voor het Openbaar Bestuur.

De inhoudsopgave en het voorwoord van Robbert Dijkgraaf kunt u hieronder downloaden. De volledige bundel is te koop in de betere boekwinkel of te bestellen via de website van Amsterdam University Press (AUP). Verkrijgbaar in paperback – 296 pagina’s – € 19,99 – ook verkrijgbaar als e-book.

Images

Contactgegevens 

De Jonge Akademie
Postbus 19121
1000 GC Amsterdam
Telefoon: 020 551 0867
E-mail: 
dja@knaw.nl

Ga naar contact

Over

De Jonge Akademie is een dynamisch en innovatief platform van onderzoekers uit verschillende disciplines met visie op wetenschap en wetenschapsbeleid.

Meer over De Jonge Akademie  > 

 

Cookie settings
Close cookie-settings

Cookie settings

This website uses cookies. Read more about cookies in our cookieverklaring.


These cookies never collect personal data and are necessary for the correct functioning of the website.

These cookies collect data so that we gain insight into the use and can further improve this website.

These cookies are used by providers of external content that can be displayed on this website. For example video, marketing- and/or tracking cookies.