De Jonge Akademie

Ga direct naar de inhoud
Ga direct naar de site navigatie
Ga direct naar zoeken

Wetenschap in de klas

1 oktober 2014

Wetenschappelijk onderzoek en technologie vertalen naar onderzoekend en ontwerpend leren in het basisonderwijs, staat centraal in de bundel Wetenschap in de klas. Maarten Kleinhans, alumnus van De Jonge Akademie, heeft dit uitgebracht samen met Tim van Wesel Hanno van Keluel en Anne Baar.

Het doel van dit boekje is om aanknopingspunten te vinden om (eigen) wetenschappelijk onderzoek en technologie te vertalen naar het basisonderwijs om op die manier kinderen op jonge leeftijd kennis te laten maken met actuele wetenschappelijke thema’s en het leren onderzoeken en ontwerpen.

Het rapport bestaat uit twee delen: deel 1 omvat een introductie met een voorbeeld en een handleiding voor wetenschappers die een bezoek willen brengen aan een basisschool. Deel 2 bevat achtergrondinformatie en een verantwoording voor iedereen die geïnteresseerd is in wetenschap en technologie in het basis- en beginnend voortgezet onderwijs. Beide delen kunnen ook bijdragen aan goed academisch onderwijs en onderzoeksleiderschap zodat de geïnvesteerde tijd ook in die zin nuttig besteed is.

Download: Wetenschap in de klas (PF)

Wetenschap in de Klas (voorkant rapport)

Kruimelpad:
  1. Home
  2. Actueel
  3. Nieuws

Ga terug naar de bovenkant van deze pagina
Ga terug naar de inhoud
Ga terug naar de site navigatie
Ga terug naar zoeken