De Jonge Akademie

Ga direct naar de inhoud
Ga direct naar de site navigatie
Ga direct naar zoeken

Maan, Mars en Mundus

22 februari 2015

In The Netherlands Journal of GeoSciences is een artikel over Mundus verschenen, Moon, Mars and Mundus: primary school children discover the nature and science of planet Earth from experimentation and extra-terrestrial perspectives. In dit artikel wordt ingegaan op drie voorbeelden van wetenschapseducatie binnen het primair en secundair onderwijs. Mundus is een van deze voorbeelden.

De focus op andere fictieve of echte planeten, stimuleert de leerlingen om vragen over de eigen planeet te stellen. In onderwijs staat vaak de kennis centraal en niet het proces van het onderzoek om bij een antwoord te komen, Bij Mundus ligt de focus op het stellen van vragen en het zoeken naar informatie om tot het antwoord te komen. Beargumenteerd wordt verder in het artikel dat het goed zou zijn wanneer meer wetenschappers betrokken zouden zijn bij wetenschapseducatie, niet alleen voor het onderwijs en toekomstige studenten, maar ook voor het universitair onderwijs en de wetenschapscommunicatie met de maatschappij.

Lees verder in: Netherlands Journal of Geosciences, pagina 1 tot 12, februari 2015

Auteurs: M.G. Kleinhans, A.J. Verkade, T. van Wessel, M.A.S. Bastings, W.A. Marra, T. van Gog, W. van Westrenen en M. Reichwein


Kruimelpad:
  1. Home
  2. Actueel
  3. Nieuws

Ga terug naar de bovenkant van deze pagina
Ga terug naar de inhoud
Ga terug naar de site navigatie
Ga terug naar zoeken