Jeroen Dera analyseert de leescultuur van tieners en twintigers.
Wat kunnen we in tijden van ontlezing leren van jongeren die wél graag lezen? Literatuurwetenschapper Jeroen Dera analyseert de leescultuur van tieners en twintigers en onderzoekt daarbij hoe nieuwe fenomenen zoals BookTok en ‘online reading challenges’, gebruikt kunnen worden om het literatuuronderwijs op middelbare scholen te verstevigen. Binnen de universitaire wereld maakt hij zich hard voor de zichtbaarheid van onderwijsonderzoek in alle vakgebieden.
Titels
Dr.
Voorletters
J.J.M.
Hoofdfunctie
Universitair hoofddocent
Vakgebieden
Nederlandse letterkunde, Literatuurdidactiek, Literatuurwetenschap
Lid sinds
01-04-2025
Verbonden aan
Radboud Universiteit
Contact
jeroen.dera@ru.nl
De Jonge Akademie LinkedIn X 020 551 0867 dja@knaw.nl
Ga naar contact
De Jonge Akademie zet zich in voor de toekomst van de wetenschap: ze draagt de waarde van wetenschap uit en verbetert het wetenschapssysteem. Dit platform van vijftig bevlogen academici onderzoekt, adviseert, verspreidt kennis en brengt mensen bij elkaar. Dit alles met oog en oor voor jonge wetenschappers.
Meer over De Jonge Akademie >
Nieuws Publicaties Projecten Leden Organisatie
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.