Esther Metting works with people with low digital literacy to design and implement e-health tools so that they meet user needs.
While the rise of e-health can make healthcare more efficient and affordable, people with low digital literacy risk losing out on quality care. Esther Metting works directly with such people (in interviews, focus groups and observational research) to design and implement e-health tools so that they meet user needs. She believes that making e-health more accessible and useful will reduce digital inequalities in healthcare and increase the impact of e-health innovations.
Titles
Dr
Initials
E.I.
Main position
Assistent professor
Disciplines
Epidemiology, psychology
Member since
01-04-2025
Connected to
Groningen University Medical Centre / University of Groningen
Contact
e.i.metting@rug.nl
De Jonge Akademie LinkedIn X 020 551 0867 dja@knaw.nl
Ga naar contact
De Jonge Akademie zet zich in voor de toekomst van de wetenschap: ze draagt de waarde van wetenschap uit en verbetert het wetenschapssysteem. Dit platform van vijftig bevlogen academici onderzoekt, adviseert, verspreidt kennis en brengt mensen bij elkaar. Dit alles met oog en oor voor jonge wetenschappers.
Meer over De Jonge Akademie >
Nieuws Publicaties Projecten Leden Organisatie
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.